Forspace Solutions
Forspace Solutions

News

10 savjeta pri odabiru imena za vaš startup

Pronalaženje pravog imena za vaš startup može imati značajan uticaj na vaš poslovni poduhvat. Zbog toga je imenovanje startupa nešto je što biste trebali pažljivo razmotriti. Pogrešan naziv može biti gori od neuspjeha u povezivanju s kupcima. Također, može rezultirati nepremostivim poslovnim i pravnim preprekama. Nasuprot tome, jasno, moćno ime može biti iznimno korisno u vašim marketinškim naporima da upoznate tržište sa svojim biznisom.

Slijedi nekoliko korisnih prijedloga kako smisliti pobjedničko ime za vaš novi posao.

1. Izbjegavajte imena koja se teško pišu

Ne želite da se potencijalni kupci zbune oko toga kako pronaći vašu firmu na internetu. Želite izbjeći stalnu ispravku pogrešno napisane verzije vašeg imena. Neka bude jednostavno.

2. Nemojte birati ime koje bi vas moglo ograničavati kako vaš posao bude rastao

Odabir preuskog imena može uzrokovati probleme na putu. Zamislite da je Jeff Bezos odabrao ime “OnlineBooks” umjesto “Amazon”. Stoga izbjegavajte imena poput „Vjenčanice Sarajevo“ ili „Čokoladne tortice“. Ne želite ograničiti svoje poslovanje na određeni proizvod ili određeni grad.

3. Prije nego što imenujete svoj startup, temeljito pretražite Internet

Nakon što odaberete ime koje vam se sviđa, pretražite ga na webu. Češće ćete primijetiti da neko drugi već koristi taj naziv firme. Uzmite si vremena za ovo istraživanje.

4. Kreirajte .com naziv domene

Svom stratupu osigurajte naziv web stranice uz .com domenu, a ne alternative kao što su .net, .org, .biz ili druga moguća proširenja domene. Kupci obično povezuju naziv .com s već etabliranim poslom. Bez sumnje, neko će već posjedovati željeni naziv .com, ali mnogi vlasnici domena spremni su prodati svoje ime po pravoj cijeni. Nabavku naziva .com koji želite želite smatrajte poslovnom investicijom. Možete provjeriti dostupnost naziva domene na web stranicama poput GoDaddy.com ili NetworkSolutions.com, a ako se uzme naziv domene, često možete pronaći vlasnika naziva domene i vidjeti jesu li ga spremni prodati pomoću alata “Whois” na GoDaddyju ili Network Solutions. Također, pobrinite se da svoj željeni naziv firme preuzmete na popularnim web stranicama društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter i LinkedIn.

5. Upotrijebite naziv koji prenosi neko značenje

U idealnom slučaju želite da naziv firme prenosi nešto značajno i pozitivno vezano uz vaše poslovanje. Mogu li ljudi odmah shvatiti o čemu se radi?

6. Potražite zaštitni znak

Internet i vaša mašta dovoljni su vam da kreirate inovativan, zapažen i kreativan zaštitini znak po kojem će vas tržište prepoznavati. Ovaj korak naručito će vam značiti kad vaš biznis uđe u fazu zrelosti.

7. Istražite imena već registrovanih pravnih lica

Budući da ćete vjerojatno htjeti strukturirati svoje poslovanje kao d.o.o. ili obrt, trebali biste istražiti već ranije registrovana pravna lica kako biste bili sigurni da vaše ime neće biti slično ili isto kao naziv firme koja je već registrovana. Kako biste izbjegli pravne nesuglasice, vrijedi vrijeme posvetiti i ovom koraku.

8. Procijenite je li naziv privlačan

Zasigurno ne želite dosadno ime za svoj biznis, ali isto tako ne želite odabrati nešto što je “neprikladno”. Želite da vaši zaposlenici bez oklijevanja mogu reći gdje rade i želite da vaše ime odjekne kod vaše ciljne publike.

9. Dobijte povratne informacije o imenu

Smislite pet ili deset potencijalnih imena, a zatim ih predložite prijateljima, članovima porodice i kolegama od povjerenja. Dobijte povratne informacije i od svoje ciljne publike. I pobrinite se da ime nema negativne konotacije (naprimjer GM svoj novi model automobila nazvao “Nova” a da pritom nije bio svjestan da to ime znači “ne ide” na španjolskom).

10. Pobrinite se da ime zvuči dobro kada se izgovori naglas

Ponekad se imena na papiru čine lijepima, ali zvuče grozno kad se izgovore naglas. A ako je zvučno kada je izgovoreno naglas, pobrinite se da ljudi nisu zbunjeni kako se ono piše.

Kad osnivate svoj startup, počnite ispravno od početka! Vi ćete kao vlasnik firme morati dugo živjeti s imenom, stoga se pobrinite da budete zadovoljni njime i vjerujte da će odjeknuti kod kupaca. Odvojite vrijeme da to učinite odmah na početku.