Forspace Solutions
Forspace Solutions

Vijest

Kako je koronavirus uticao na promjenu kancelarije i načina na koji radimo svoj posao?

Koronavirus produžio je radni vijek, promijenivši način i mjesto na kojem ljudi rade svoj posao. Twitter i Facebook kompanije su koje su svojim zaposlenicima pružile priliku da trajno rade od kuće. Međutim, nisu sve kompanije u stanju to učiniti, a s obzirom na različite principe funkcionisanja država i njihovih vlada širom svijeta, koje uglavnom iznalaze rješenja u „lockdown-u“, minimiziranje prijenosa virusa na poslu vrh je dnevnog reda mnogih organizacija.

Naglo zatvaranje mnogih kancelarija i radnih mjesta prošlog proljeća otvorilo je novu eru rada na daljinu za veliki broj ljudi širom svijeta i moglo bi nagovijestiti značajan pomak u budućnosti. Većina radnika koji smatraju da se radne obaveze uglavnom mogu obavljati od kuće kažu da su prije pandemije rijetko ili nikada obavljali svoje poslove na daljinu. Iako je prelazak na rad od kuće relativno lagan za mnoge zaposlenike, postoji i veliki broj onih koji nisu spremni na takve promjene.

U nastavku donosimo nekoliko načina na koje bi se rad i radna mjesta mogli promijeniti:

1.Radna mjesta sa proširenom stvarnošću, odnosno AR-om (augmented reality)

Facebook eksperimentiše s futurističkim postavkama stolova, gdje virtualni ekrani lebde u zraku i ljudi im mogu promijeniti veličinu. Facebook-ov voditelj virtualne i proširene stvarnosti, Andrew Bosworth, na Twitteru je otkrio snimke radnog prostora mješovite stvarnosti. Ova društvena mreža želi nadopuniti rad na daljinu i radi na omogućavanju ljudima da se prebacuju između stvarnog i virtualnog svijeta. U objavi na blogu, Facebook je rekao da je tehnologija dio nove računarske platforme koja će kombinovati proširenu i virtualnu stvarnost s novim uređajima kako bi stvorila “beskonačni radni prostor” koji bi zaposlenicima i saradnicima mogao omogućiti rad u timu i saradnju u virtualnim sobama za sastanke. Također, razvijanjem ovih postavki Facebook radi i na Codec Avatars-ima, stvarnim virtualnim avatarima zaposlenika kako bi poboljšali socijalnu interakciju. Time žele postići da društvene veze u virtualnom svijetu postanu prirodne i poznate kao one u stvarnom.

2. „Socijalno distancirana kancelarija“

Rad od kuće će se nastaviti, ali i kancelarijski život, također. Izazov je u tome kako prilagoditi radna mjesta. Globalna kompanija za promet nekretninama Cushman & Wakefield novim je dizajnom pod nazivom „The Six Feet Office“ nastojala odgovoriti izazovu. To je način pretvaranja postojećih kancelarija u mjesta na kojima se može poštovati pravilo udaljenosti. Arjun Kaicker predviđa da će trenutna pandemija radikalno preoblikovati uredski namještaj. Kancelarijski stolovi tokom godina su se smanjivali, ali je vrlo vjerovatno da ćemo, s obzirom na cjelokupnu situaciju, doživjeti preokret jer ljudi neće htjeti sjediti tako blizu.

3. Jednostavna rješenja

Kako održavati radne stolove čistima i suzbiti širenje koronavirusa? Osim očitih dodataka poput više sredstava za dezinfekciju ruku, korištenja zaštitnih maski, poštivanje distance, neke varljivo jednostavne promjene mogle bi vam biti od pomoći. Naprimjer, u kancelariji Cushman & Wakefielda zaposlenici se mole da uzmu papirnati podmetač za svoj stol. Na kraju dana papir se baca, što bi moglo ublažiti širenje COVID-19 na površinama.

4. Više znakova

Razmislite o znakovima na cestama, ali za kancelarije. Vizualne upute predstavljaju stalna podsjećanja zaposlenicima koja će ih navesti da se u kolikoj-tolikoj mjeri pridržavaju pravila. Jedan od mogućih pristupa jeste potaknuti zaposlenike da hodaju u smjeru kazaljke na satu, stvarajući jednosmjerni protok kako bi se prijenos smanjio na najmanju moguću mjeru, što su usvojile mnoge bolnice tokom trenutne pandemije.

5. Beskontaktne tehnologije

Svjetske kompanije će također morati uložiti u novi paket beskontaktnih tehnologija kako bi smanjile prijenos bolesti. Novo sjedište kompanije Zaha Hadid Architects možda će biti tračak budućnosti. Kompanija je opremljena onim što oni nazivaju ‘beskontaktnim putevima’, pri čemu zaposlenici rijetko trebaju dodirnuti zgradu rukama. Vrata kancelarija automatski se otvaraju pomoću senzora pokreta i prepoznavanja lica, dok se liftovi, pa čak i kafa, mogu naručiti sa pametnog telefona. Tehnologija se također može koristiti za podsjećanje zaposlenika na socijalno distanciranje. Cushman & Wakefield instalirali su svjetla u svojim kancelarijama kako bi pratili kretanje zaposlenika putem njihovih mobilnih telefona, potencijalno šaljući upozorenja kada se prekrše pravila držanja distance.

6. Rekonstrukcija kancelarije

S obzirom na ozbiljnost situacije, neke će kompanije možda trebati rekonstrukciju postojećih kancelarija. Širi hodnici i vrata, više pregrada između odjela, više prostorija za pauze i slično, samo su neki od načina koje već sada firme počinju primjenjivati. Ranije se radilo sve kako bi se barijere između ljudi srušile i kako bi timski rad bio zagarantovan, međutim, s obzirom na situaciju, kompanije će biti primorane da se adaptiraju na novonastale promjene.

7. Svjež zrak

Budući da je dobra ventilacija ključna za sprečavanje širenja koronavirusa, veliki trend mogao bi biti jednostavno otvaranje prozora – ako se prozori mogu otvoriti. Tamo gdje je filtrirani zrak jedina opcija, moglo bi doći do procvata za vrhunske kancelarijske sisteme za kontrolu klime. Smatra se da je kinesko masovno usvajanje ove tehnologije za rješavanje loše kvalitete zraka pomoglo njenim radnicima da se brže vrate u svoje kancelarije.

8. Raspad saradničkih kancelarija

Nedavni procvat saradničkih kompanija, gdje novoosnovane kompanije dijele zgrade – a u nekim slučajevima i kancelarijske stolove, promijenit će pandemija u velikoj mjeri.

9. Pozdrav

Već smo nazirali budućnost kada su mnoge kompanije sprovodile promjene politike pozdrava prije nego što je kancelarijsko osoblje poslano kući. Rukovanje je „out“ i čini se da će tako ostati još neko vrijeme. No, unatoč tome, pojavili su se novi pozdravi. Ranije ove godine, bilbordi u Pekingu promovisali su stezanje vlastitim rukama. UAE i Katar zamolili su građane da izbjegavaju pozdrave nos u nos, a francuska vlada ne dozvoljava više pozdrave poljupcima. Očekujte da će se uskoro u kancelarijama u vašoj blizini razviti još pozdrava uz osiguranje propisane distance i poštivanje ostalih mjera koje je donijela sa sobom pandemija koronavirus.