Forspace Solutions
Forspace Solutions

Vijest

Kako je pandemija korona virusa djelovala na digitalnu transformaciju?

Prije pandemije korona virusa, privatne i javne kompanije bile su na putu prema digitalnom poslovnom modelu, putujući različitim brzinama. Razmjeri pandemije natjerali su kompanije na dramatično ubrzanje, kako u brzini promjena, tako i u ulaganju u digitalnu transformaciju. Kompanije su uložile velika sredstva u tehnologiju kako bi riješile probleme poput pada prihoda i prekinutih lanaca opskrbe, te u izgradnju dugoročne konkurentnosti i otpornosti na turbulencije koje vladaju na tržištu.

Sa početkom pandemije korona virusa, velik dio svijeta preselio se na internet, ubrzavši digitalnu transformaciju. Djeca su počela pohađati nastavu na daljinu, dok su mnogi zaposlenici počeli raditi od kuće. Veliki broj kompanija je usvojio digitalne poslovne modele za održavanje poslovanja i očuvanje tokova prihoda. U međuvremenu su razvijene mobilne aplikacije koje pomažu u „praćenju“ razvoja pandemije, a istraživači su upotrijebili umjetnu inteligenciju kako bi saznali više o virusu i ubrzali potragu za cjepivom. Internetski promet je u nekim zemljama ubrzo nakon izbijanja pandemije porastao i do 60%, što naglašava digitalno ubrzanje koje je izazvala pandemija. Iako ove aktivnosti pokazuju ogroman potencijal digitalne transformacije, pandemija je također naglasila nedostatke koji postoje. Povećano oslanjanje na digitalna rješenja stvorilo je dozu zabrinutosti vezanu za privatnost i digitalne sigurnosti. To za sve zemlje predstavlja veliki izazov. Nakon što je pandemija pokazala potencijal digitalnih tehnologija, smatra se da se društva i privrede, koji su poslovanja prilagodili novim uslovima, neće vraćati na obrazac poslovanja “prije COVID-a”. Iako se neke internetske aktivnosti mogu smanjiti kako se pandemija smanjuje i omogućavaju se veće lične interakcije, vjerovatno je da će internetske aktivnosti idalje imati veliku primjenu u područjima za koja je pandemija djelovala kao katalizator, uključujući rad na daljinu, e-trgovinu, e-zdravlje i e-plaćanja. Time se održava pritisak na uspostavljanje visokokvalitetnog povezivanja, kao i na povećanje sposobnosti ljudi i kompanija da koriste sve sofisticiranija digitalna rješenja.

Organizacije mogu poboljšati svoje performanse do pet puta digitalizacijom fizičkih poslovnih aktivnosti gdje god je to moguće. Prelazak na online sastanke, te video pozive u 2020. godini znatno je povećao produktivnost na svim tržištima. 89% kompanija je prepoznalo da im je zbog pandemije potrebna agilnija i skalabilnija IT infrastruktura. Ovaj trend prema agilnoj i skalabilnoj infrastrukturi pomaže kompanijama na putu da postanu digitalne, što je, izgleda, sve važnije za uspjeh u 2022. i dalje. Dell je otkrio da je 80% organizacija na globalnom nivou ubrzalo svoje napore u digitalnoj transformaciji 2020. godine. Ono što je prije bio ‘fizički’ posjet lokalnoj podružnici, sada je pretvoreno u nekoliko klikova putem online platformi.

Vrlo je mali broj organizacija, ako ih uopće ima, koje se ne fokusiraju na digitalno kao primarni medij za dostizanje svojih kupaca. Ono što biste tradicionalno povezivali s fizičkim iskustvom sada bi se moglo digitalizirati – odlazak u svlačionicu na isprobavanje odjeće sada se može obaviti u proširenoj ili virtualnoj stvarnosti. Pandemija je promijenila način na koji pristupamo svakodnevnim procesima, naprimjer način na koji su se promijenile banke – sa manje fizičkih posjeta poslovnicama i povećanjem internetskog bankarstva, uz manje korištenje gotovine koja bi mogla širiti virus. Zbog toga, organizacije se moraju digitalno prilagoditi, postati „digitalno spremne“ kako bi mogle nastaviti učinkovito služiti svojim klijentima. Biti “digitalno spreman” odnosi se na sposobnost radne snage organizacije da pređe u digitalizirane tokove rada. Nemaju sve kompanije digitalno spremnu radnu snagu, ali većini je to prioritet. Međutim, modernizacija i pretvaranje temeljne infrastrukture kompanije zajedno sa unaprjeđenjem zaposlenika ili zapošljavanjem novih zaposlenika nije jednostavno. Sarađivanje s vanjskim partnerom za tehnologiju i digitalnu transformaciju, ključni je stup poslovnih strategija mnogih kompanija koje će se nositi s olujom industrijskih poremećaja i rastućim zahtjevima korisnika digitalnih usluga. Pandemija je usredotočila umove na dobrobit i vrijednosti zaposlenika. Izuzetno korisničko iskustvo mogu pružiti samo ljudi koji vjeruju u svrhu svoje organizacije i koji se osjećaju cijenjeni od strane uprave i kupaca.